Souhrn:
Chemicko-technologický průzkum barevných vrstev byl u zrcadla s pracovním označením 3 proveden na osmi vzorcích. Vzorky byly odebrány za účelem určení spektra použitých pigmentů, pojiv barevných vrstev a přemaleb.
Omítka, podklad
Barevné vrstvy jsou naneseny přímo na omítce, pouze u vzorku 3374, byla identifikována vrstva sv. růžové podkresby resp. podmalby. Vrstva podkladu podobného charakteru byla nalezena také v podkladových vrstvách na zrcadle 2. Ve vzorku 3375 je modrá barevná vrstva podložená šedým nátěrem obsahujícím vápno a uhlíkatou čerň. Ve vzorku 3393 je na spodním okrovém nátěru pod další barevnou vrstvou tenká černá linka. Z analýzy nelze jednoznačně určit zda-li se jedná o podkresbu nebo o tenkou vrstvu nečistot.
Vlastní omítka je čistě vápenná, použitý písek má okrovou barvu a zbarvuje omítku do okrova.
Primární barevné vrstvy
Na omítce, resp. na růžovém podkladu u vzorku 3374 následuje sled několika barevných vrstev nanesených zřejmě technikou vápenného secca (tzv. Kalkmalerei). Malba byla nanášena pravděpodobně až na vyzrálou nebo alespoň částečně zavadlou omítku. Vlastní nejstarší zachovaná malba je vícevrstvá, počet barevných vrstev je proměnlivý. Spektrum použitých pigmentů odpovídá škále pigmentů běžně používaných v malířské tvorbě od 18. století:
červená minium, rumělka, červený okr
bílá olovnatá běloba
zelená země zelená, měďnatý zelený pigment
obsahující Cl
modrá smalt (s příměsí As)
žlutá žlutý okr, auripigment
černá uhlíkatá čerň
Zlacení na krku beránka (vzorek 3539) obsahuje kromě fragmentů zlaté fólie na povrchu i šupinky Au v podkladové vrstvě pod zlacení (zlacení na mixtion). Tato kombinace práškového zlata a zlaté fólie není u technologie zlacení zcela běžná.
Na povrchu barevných vrstev byla u většiny vzorků nalezená tenká černá linka. Ani v tomto případě není zcela zřejmé, zda se jedná o vrstvu nečistot či se jedná o degradovaný povrch barevné vrstvy.