Chemicko-technologický průzkum barevných vrstev byl proveden u transferu „Hlídač hlávek - Dostaveníčko“ na sedmi vzorcích. Osmý vzorek byl odebrán za účelem zjištění chemického složení tmelu.
Na plátně je nanesen bílý podklad obsahující uhličitan vápenatý, olovnatou bělobu, jehož pojivem jsou vysýchavé oleje a v minoritním množství byly analyzovány bílkoviny. Na něm následují nejstarší barevné vrstvy v okrové barevnosti obsahující uhličitan vápenatý, olovnatou bělobu a Fe-okry. Jednalo se pravděpodobně o mastnou temperu s majoritním podílem olejového pojiva. Okrové vrstvy tvoří podklad pod černou linku kresby, resp. modrou konturu kresby. Technikou se jedná také o mastnou temperu - pojivem barevných vrstev jsou vysýchavé oleje s příměsí bílkovin. Na nejstarších okrových a šedo-okrových vrstvách se nachází další šedo-okrová vrstva, která se shoduje s první barevnou vrstvou u vzorků odebraných ze sekundárně doplňovaných částí cviklů.
Adhezivum transferované malby nebylo možné jednoznačně identifikovat. Na povrchu plátna, spodních polohách barevných vrstev byly analyzovány bílkoviny, vosky a vysýchavé oleje. Bílkoviny, vysýchavé oleje byly nalezeny ve vrstvě bílého podkladu, použití vosku se prokázalo na rubu transferu. Mezi sekundárně naneseným podkladem (obsahuje uhličitan vápenatý, olovnatou bělobu), který přesně kopíruje nerovnosti plátna i nerovnosti původních barevných vrstev, nebyla u žádného vzorku nalezena adhezní mezivrstva. Na základě tohoto, lze usuzovat, že transferované malby byly osazeny přímo do „čerstvého“ nově vytvořeného podkladu.
Vosková vrstva byla pravděpodobně aplikovaná z rubové strany plátna později, při některém z dalších restaurátorských zásahů a měl zajišťovat stabilitu plátna a malby vůči vlhkosti.