Souhrn:
Z lunety nástěnné malby V Očistcové kapli v Piaristické oleji bylo odebráno šest vzorků s cílem určit výstavbu a složení barevných vrstev, popř. určit přítomnost sekundárních barevných úprav.
Z fyzikálně-chemického průzkumu vyplývá, že podklad pod barevnou vrstvu tvoří vápenná omítka. Plnivem je křemičitý písek. Bezprostředně na ní se u některých vzorků (27/5) nachází vrstva červeno-černé podkresby. Na omítce, popř. na podkresbě, se nachází originální barevná vrstva. Při vizuální a sondážním průzkumu byla zjištěna velmi dobrá soudržnost primárních barevných vrstev s omítkou. Technika malby je pravděpodobně vápenné secco. Pigmenty byly míchány s vápnem. V barevných vrstvách byla prokázána i přítomnost bílkovin (zřejmě součást pojivového systému barevných vrstev). Výsledná barevnost byla často dosahována nanášením několika barevných vrstev, rovněž technikou vápenného secca. V modrém pozadí byl identifikován smalt.
Na štukovém rámu je v spodních polohách vrstva okrového (pouze ve fragmentech) a vrstva šedého nátěru. Následují dvě etapy zlacení, první (starší) plátkovým zlatem a druhá (pozdější) metálovou fólií.